Botoks Bursa

Botoks Nedir?

Botoks, doktorların yıllardır kırışıklıkları ve yüzdeki kırışıklıkları tedavi etmek için kullandıkları bir ilaçtır. Botox, Clostridium botulinum bakterisi tarafından yapılan bir toksinin markasıdır. Dysport ve Xeomin gibi başka markalar da var. Botox, enjekte edilebilir ilk botulinum toksini olduğu için en sık duyduğunuz terimdir.

Botoks Nasıl Kullanılır?

Doktorların Botox kullanmasının en yaygın nedeni yüz kırışıklıklarının görünümünü azaltmaktır. Ancak Botoks aşısı olmak, aşağıdakiler gibi diğer durumların tedavisine yardımcı olabilir:

• Şiddetli koltuk altı terlemesi (hiperhidroz)
  • Şiddetli boyun ve omuz kas spazmlarına neden olan nörolojik bir bozukluk olan servikal distoni
  • Kontrol edemediğiniz yanıp sönme (blefarospazm )
  • Farklı yönlere bakan gözler (şaşılık)
  • Kronik migren
  • Aşırı aktif mesane

Botoks Nasıl Çalışır?

Botox, sinirlerden kaslara giden sinyalleri bloke eder. Enjekte edilen kas kasılamaz. Bu, kırışıklıkların gevşemesini ve yumuşamasını sağlar.

Botoks en çok alın çizgileri, kaz ayakları (göz çevresindeki çizgiler) ve kaş çatma çizgilerinde kullanılır. Botox, güneşin veya yerçekiminin neden olduğu kırışıklıklara yardımcı olmaz.

Botoks İşlemi Nasıl Yapılır?

Botoks yaptırmak sadece birkaç dakika sürer. Anesteziye ihtiyacınız olmayacak. Sağlayıcı, Botox’u yalnızca küçük bir rahatsızlıkla belirli kaslara enjekte etmek için küçük bir iğne kullanır.

Tam etki göstermesi genellikle 7 ila 14 gün sürer. İşlemden en az 1 hafta önce başlayarak alkolden kaçınmak en iyisidir. Ayrıca morarmaların önlenmesine yardımcı olmak için tedaviden 2 hafta önce aspirin ve antiinflamatuar ilaçları almayı bırakmalısınız.

Botox’u başka bir alana yaymamak için 24 saat boyunca enjeksiyon bölgesini ovalamaktan kaçının. Doktorunuz ayrıca aşılardan sonra 4 saat dik durmanızı ve egzersizden bir gün izin almanızı söyleyebilir.

Botoks Etkisi Ne Kadar Sürer?

Botoksun etkileri 3 ila 6 ay sürer. Kas hareketi yavaş yavaş geri döndüğünde, çizgiler ve kırışıklıklar yeniden ortaya çıkmaya başlar ve tekrar tedavi edilmeleri gerekir. Kaslar küçüldüğü için çizgiler ve kırışıklıklar zamanla daha az şiddetli görünür.

Botoksun Yan Etkileri Nelerdir?

Botoks enjeksiyonundan sonra bazı geçici yan etkiler yaşayabilirsiniz. Bunlar şunları içerebilir:

• Morarma bu en yaygın yan etkidir ve ortadan kalkar.
  • Baş ağrısı Tipik olarak, bunlar nadirdir ve 24 ila 48 saat içinde sona erer.
  • Göz kapağı sarkması. Bu, insanların yalnızca küçük bir yüzdesinde olur ve genellikle 3 hafta içinde geçer. Genellikle Botoks hareket ettiğinde olur, bu yüzden tedavi edilen bölgeyi ovalamayın.
  • Çarpık gülümseme veya salya akması
  • Göz kuruluğu veya şiddetli yırtılma
  • Enjeksiyon bölgesi çevresinde hafif ağrı veya şişlik
  • Grip benzeri semptomlar veya genel bir rahatsızlık hissi
  • Mide bulantısı
  • Uyuşma
  • Yakındaki kaslarda zayıflık

Botoks Kimlere Uygulanmamalıdır?

Hamile, emziren veya nörolojik bir hastalığı olan kişiler Botoks kullanmamalıdır. Bursa Botox tüm kırışıklıklar için çalışmadığından önce bir doktora danışın. İnek sütü proteinine alerjiniz varsa Botoks aşısı olmamalısınız.