Cilt Çatlakları ve Lazer Tedavileri

Çatlaklar genellikle hamilelik sırasında veya hamilelik sonrasında, ergenlik çağında, ani kilo değişiklikleri veya hızlı boy uzamasına bağlı olarak meydana gelir.

Cilt çatlakları kortizon artışına bağlı olarak cildin aşırı gerilmesiyle oluşur. A vitaminli kremler, pulsed dye lazer, microdermabrasion çatlakların görünümünü hafifleten tedavilerdir. Son yıllarda çıkan Fractional Lazerler en yeni ve en etkili tedavilerden biridir.

Cilt Çatlakları Nasıl Görünür?

Çatlaklar tipik olarak cilt çizgilerine paraleldir. Bu çizgiler normal ciltten farklı renkte ve dokudadır. Kırmızı, pembe veya açık sedefi renkte olabilirler. Parmaklarımızla çatlaklara dokunduğumuzda gezinti yolu gibi girintili çıkıntılı bir his uyandırır. Bazen kaşıntı veya hafif ağrı olabilir. Genellikle karın, göğüs, üst kol, basen ve kalçalarda görülür.

Cilt Çatlaklarının Nedeni Nedir?

Vücutta üretilen kortizon cildin gerilmesine ve çatlak oluşumuna neden olur. Kortizon normal olarak adrenal gland dediğimiz böbrek üstü bezinden üretilir. Bu hormonun fazla olması cildin genişlemesine, gevşemesine ve elastikliğini kaybetmesine neden olur.

1. Gebelik
  2. Özellikle ergenlik çağında hızlı kilo alıp verme ve ani boy uzaması
  3. Kortikosteroid kremler, losyon ve haplar
  4. Cushing sendromu, marfhan sendromu, ehler danlos sendrom, böbrek üstü bezi hastalıkları

Kimler Risk Altındadır?

1. Kadın olmak
  2. Cilt renginin soluk olması
  3. Aile öyküsü
  4. Hamilelik
  5. İkiz gebelik veya büyük bebek
  6. Hızlı kilo almak, hızlı kilo vermek
  7. Kortikosteroid tedavileri

Çatlak Tedavileri

Tretinoin krem: Kolajeni restore ederek etkisini gösterir. Bu kolajen cilde elastikiyetini veren yapıdır. Daha çok kırmızı, pembe çatlaklarda etkilidir. Hamilelikte kullanılmaz.

Microdermabrasion: Eski çatlakların görünümünün düzelmesine yardımcı olur.

Cilt Çatlaklarının Lazer İle Tedavisi

Excimer Lazer: Melanin üretimine neden olur. Cilt rengini koyulaştırarak çatlak görünümünü azaltır.

Pulsed Dye Lazer: Kolajen ve elastin üretimine neden olarak çatlak görünümünü hafifletir.

Fractional Lazer İle Çatlak Tedavisi: Fractional Lazerler uzun yıllardır güvenle kullanılmaktadır. Kendi içinde de tipleri vardır. Her geçen gün teknolojisi yenilenerek kullanıma sunulmaktadır. Dermaclinic’te Fractional Lazer uygulamaları hastanın özenli muayenesi yapıldıktan sonra Uzman Cilt Doktorumuz tarafından yapılmaktadır. Fractional Lazerler çatlak tedavisinde en son teknoloji ve en etkili yöntemlerden birisidir.

Çatlak Tedavisi İçin Kaç Seans Fractional Lazer Gerekir?

Seans sayısı çatlakların yeni veya eski oluşuna göre, yüzeyel veya derin oluşuna göre veya yaygınlığına göre 4-6 seans arasında planlanır. 2 hafta-1 ay aralarla cilt doktorumuzun planladığı şekilde seanslara gelinir.

Çatlak Lazeri Sonrası Ne Görürüm?

Dermaclinic’te kullandığımız Fractional Lazer sonrasında çok hafif bir kızarıklık olur. Soyulma, kabuklanma olmaz. Bu kullandığımız teknolojiden dolayıdır.

Lazerle çatlak tedavisi sonrasında; her seanstan sonra çatlakların küçüldüğünü ve renklerinin solduğunu görürüz. 6 ay sonrasında ise sonuç çok daha iyi olur.

Fractional Lazer İle ÇatlakTedavisi Fiyatı Nedir?

Fiyat çatlakların yoğunluğuna, yaygınlığına, lazer kullanma süresine göre ve seans sayısına göre değişmektedir.

Bu konuda bilgi almak için aşağıdaki bölümden bize mesaj gönderebilirsiniz.

* Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.