leke tedavisi

lekeler ve tedavisi

lekelerYüzde melazma denen yanaklardaki kelebek şeklindeki lekeler, hormonal, hamilelik sonrası ve güneş ışığına bağlı olabilir. Nedene yönelik araştırmalar yapıldıktan sonra peeling veya ilaç tedavileri uygulanabilir. Bu konuda fractional lazerin FDA onayı vardır. Ayda birkez yapılan ve 6 seans süren uygulama sonucunda sonuçlar yüz güldürücüdür. Diğer tedavilere nazaran lazer tedavileri daha etkin tedavilerdir.

Melasma Da (Cilt Lekeleri)Tedavisi

Chloasma olarak da bilinir yüzdeki mavi kahverengi lekelerdir . Zamanla yavaş yavaş gelişir. Bu pigmentation (lekelenme) aşırı melamin üretimine bağlıdır

Melasmaya genetik yatkınlık vardır. "hamilelik: leke genellikle doğumdan birkaç ay sonra solar", "doğum kontrol ilaçları (hormonal kontraseptifler)", "güneşlenme", "kokulu ve ya da deodorantlı parfüm , sabun , kozmetikler, ışıkla etkileşerek fototoksik reaksiyona neden olur" , "Bilinmeyen faktörlerle sağlıklı, hamile olmayan normal insanlarda da olabilir. "

KLİNİK BULGULAR:
Melasma genellikle bayanları etkiler erkeklerde görülme sıklığı 20 de 1 dir. Genellikle 30-40 yaşları arasında başlar daha çok koyu tenli insanlarda ortaya çıkar alın , yanaklar , dudak üstünde yama şeklinde veya kahverengi noktacıklar şeklinde olabilir.Nadiren boyun omuz ve kolların üst kısmında da olabilir.
Ciltteki yerleşim yerine göre , dermal , epidermal ve ya mix tip olabilir
EPİDERMAL:
-iyi sınırlı
-koyu kahverengi
- Yüzeysel tedavilere iyi cevap veren

DERMAL:
-sınırları düzensiz
-Açık kahverengi
-daha derin tedavi gerektirir

MIXED:
-açık ve ye koyu lekelerin kombinasyonu
-tedaviye kısmen cevap verir

TEDAVİ:
Melasma tedaviye yavaş cevap verir Bu nedenle sabır gereklidir yumuşak tedaviler seçilmelidir sert tedaviler lekenin artmasına neden olabilir.
-hormon ilaçlarının kesilmesi
-yüksek korumalı güneş koruyucuların seçilmesi.

Bu konuda lekenin tipinin ve derinliğinin saptanması ve bu doğrultuda tedavi programınızın çıkartılması açısından uzman cilt doktoru ile yapacağınız konsültasyon doğru şekilde yönlendirilmenizi sağlayacaktır.
Pigmentleri lazerle tahrip etmek sonuç açısından en iyi tedavidir. Birkaç seans gerekebilir .Fractional lazer güvenli olduğu ispatlanmış en iyi lazerlerden biridir. PRP Tedavisi ve dermaroller da bu konuda umut vaad etmektedir .

SONUÇLARI:
Her insanın cilt yapısı ve tedaviye vereceği cevap ve lekenin(melasmanın)derinliği farklı olduğundan melasma tedavisi kişiye özel olmalı ve mutlaka uzman cilt doktoru tarafından gerekli muayene yapıldıktan sonra kişiye uygun tedavi protokolü hazırlanmalıdır.

2011 © dermaclinic | Bursa | yasal uyarı

Dermaclinic